İSTANBUL / ŞİŞLİ - Nişantaşı Anadolu Lisesi

BENELUKS-FRANSA GEZİSİ

İNGİLİZCE KULÜBÜ BENELUKS-FRANSA GEZİSİ

Okulumuz İngilizce Kulübü olarak Fadime Teber başkanlığında okul müdürü Niyazi Çoban ve edebiyat öğretmeni  Beyhan Paksoy’un katılımıyla ve 16 öğrenci ile 24-31 Ocak 2017 tarihleri arasında Benelüks-Fransa gezisi düzenledik.

Gezimiz Almanya Köln ile başladı. Almanya’nın diğer şehirleri Bonn ve Düsseldorf’ta gezilen diğer şehirler arasındaydı. Rhein nehri, Lindt çikolata fabrikası, Gotik Katedrali görülmeye değer yerler arasındaydı. 2 gün Almanya Langelfeld’ te otelimizde kaldıktan sonra ikinci ülke olan Lüksemburg’a hareket ettik. Orada yapılan iki saatlik şehir turundan sonra Fransa’nın başkenti Paris’e gittik. Paris’te Rivoli ve Champs Elysees (Şanzelize), Zafer Meydanı ve Takı, Napolyon’un  mezarı, Opera Garnier, Vendome, Concorde Meydanı, Alexander III. Köprüsü, Louvre müzesi gezildi. Gezinin ikinci günü tam gün Disneyland’a geçirildi. Öğrenciler gönüllerince eğlendiler. 3. Gün ise Eiffel Kulesine çıktık. 2. kattan Paris’in en muhteşem noktalarını ve Seine nehrini  görme şansımız oldu.  Günümüzde ‘Ressamlar Tepesi’ olarak bilinen Montmartre tepesine çıktık. İsteyen öğrenciler buradaki ressamlara portrelerini yaptırdılar. 6. Gün Paris’ten Belçika’ya hareket ettik. İlk durağımız Unesco kültür mirası şehirlerinden olan Bruges oldu. Kanalları, dar sokakları ve köprüleriyle muhteşem bir tarih şehriydi. Sonra buradan başkent Brüksel’e hareket ettik. Kraliyet sarayını, Çin ve Japon evlerini, Atomium’u ve Heysel stadyumunu gördük. 7.gün başka bir Benelüks ülkesi olan Hollanda’ya hareket ettik. İlk durağımız Marken ve Volendam’ı ziyaret etmek oldu.   1955’e kadar karayolu bağlantısı olmayan ve bu sayede çok iyi korunan  Marken’i ziyaretimiz sırasında ise buradaki balıkçıların şirin ve küçük evlerini gördük. Sonra Hollanda’nın liman kenti olan Rotterdam’a hareket ettik. Oradan Den Haag’ı(Lahey, ülkenin başkenti) ziyaret ettik. Son gün ise, Amsterdam gezildi. Dünyanın yüzölçümü olarak en küçük ama içerik olarak en büyük şehirlerinden biri olan Amsterdam, yakın çevre ülkelerinin gençlerinin de günü birlik ziyaret ettiği şehirlerdendir. Amster nehri ve kanalları ile ünlü olan bu şehri bir tam gün gezdikten sonra akşamında Schipoll hava alanından dönüşü gerçekleştirdik.

Bu gezinin öğrencilerimizin kültürel açıdan gelişmesine çok katkısı oldu. Öğrenciler bir Avrupa kültürünü sekiz gün boyunca doyasıya yaşadılar. Geleneksel yemekleri tatma şansları oldu. Yerli halkla konuşma fırsatları sayesinde İngilizce pratik yaptılar.

Geziden fotoğraflar için aşağıdaki bağlantıya tıklayınız.